A Szómagyarító segít megmutatni, hogy egy-egy idegen szónak mi a legnépszerűbb magyar megfelelője. Szavazzon, vagy adjon meg új meghatározást!

Eddig 21055 magyarítás érkezett 15710 idegen szóra.

keresem

szvasztika

Horogkereszt, eredetileg napjelkép, a Nap égi pályájának és a négy sarkalatos pontnak ősi szimbóluma. Később a nemzeti szocialisták kisajátították, egyszersmind teljességgel elhiteltelenítették. Mára tiltott jelkép lett az egész világon.

Kategória: Köznyelvi

Eddig összesen 1 javaslat érkezett erre a szóra, és 9 hozzászólás. Ha arra érdemes, oszd meg másokkal!

  • • forgókereszt

    Tetszik?Igen/Nem/Jelentem50/100 (1 igen, 1 nem)

    • • A forgókereszt ősi napjelkép, ami közül a horogkereszt csak az egyik .fajta.

Beküld

Feliratkozás

   Új magyarítás érkeztekor email-es értesítést kérek

Nevem:

 



Email címem:

 

Feliratkozom

#1Mancika

2024-08-16 00:06:48

A hindu, buddhista és dzsainista templomokon lévő horogkeresztek továbbra is használatosak. Nem lehet őket betiltani, lévén ősi vallási szimbólumok.

#2M.P.

2024-08-16 01:31:53

Már ez is? Eddig csak volt a megaidétlenkedés szóalkotás címén, az okoskodás a köbön mindenféle kérdéskörben meg a jelentmény és az értemény. Meg hogy könyörgök, és nem könyörgöm, meg a millió nálunk ismeretlen román szó, hogy azokat kell magyarítani. Ja, meg a középzárt e hang. Jól értem? Karika v karika (°V°) most jön egy minden normális ember által elítélt második világháborús jelkép relativizálásával...? Van innen lejjebb? Nem lehetne ezt a grafomán szenilis vénembert végre valahogyan hallgatásra bírni?

#3 Mancika

2024-08-16 03:08:15

Komoly zavar uralkodik Smurfette elméjében. Már mindent mindennel összekever, amit életében valahol összeolvasott. Most éppen a woke-os baromságait nyomja („második világháborús jelkép relativizálása”). Tiszta időpocsékolás megpróbálni az ilyenek vaksötétjében fényt gyújtani. Inkább abbahagyná a genderszótár írását (a Szómagyarítón), mert teljesen az agyára ment, és utánanézne a szakszerű szóalkotási módoknak, hogy ne ontsa magából tovább szörnyszülött javaslatait. A témára visszatérve: A horogkereszt sosem szűnt meg az indiai vallásokban, köztük a hinduizmusban, a buddhizmusban és a dzsainizmusban az istenség és a spiritualitás szimbólumaként használtatni.(„The swastika never stopped being used as a symbol of divinity and spirituality in Indian religions, including Hinduism, Buddhism, and Jainism.”) Forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Swastika

#4M.P.

2024-08-18 10:11:24

Tán még toppantott is az öreg egyet-kettőt hozzá... Nem egyszerű valóban egy ilyen grafomán szenilis vénembert hallgatásra bírni. Azon pedig kár hosszasan filozofálni, főleg az ő hisztérikus, agresszív modorában kár, hogy valaminek a tényszerű létezése a világban nem azonos tiltásának jogi és erkölcsi okszerűségével. Az utóbbi ugyanis nem zárja ki szükségszerűen az előbbit.

#5Kenton

2024-08-19 21:35:21

Sajnos, nagyon előrehaladott demenciával állunk szemben. Már saját mondatába is belezavarodott logikailag (#4). Íme: „Azon pedig kár hosszasan filozofálni, ..., hogy valaminek a tényszerű létezése a világban nem azonos tiltásának jogi és erkölcsi okszerűségével.” A szegény, élemedett úr ezt akarhatta írni: Azon pedig kár hosszasan filozofálni, ..., hogy valaminek a tényszerű létezése a világban nem mond ellent tiltása jogi és erkölcsi okszerűségének. De csak akarta, meg végül csak nem sikerült neki. Ezek már bideni mélységek...

#6L9ngei

2024-08-20 09:18:08

Akik woke-os baromságnak nevezik fennhangon az önkényuralmi jelkép horogkereszt tiltását, azok (mondjuk ki): fasisztoid nézeteket képviselnek. És terjesztenek! Ilyenekkel nem vitatkozunk. Sem a formális logikát a feje tetejére állító iróniáról, melyet képtelenek detektálni, sem másról.

#7Füzesi T.

2024-08-20 16:58:21

Csak nyomja tovább a woke-os rizsát. E kibicsaklott logika szerint a nácizmust képviselik a hinduisták, a buddhisták és a dzsainisták is, amiért több ezer éve használják a szvasztikát. Atyaég, oda a maradék józan ész is!!

#8L9ngei

2024-08-21 11:26:07

Nem lehetett az olyan sok, ahogy nézem, hogy nagy kár lenne érte. Bár aki abból a kevésből veszít, ami egyébként is szűken volt mérve neki, annak lehet, még jobban fáj. (Próbálok együttérezni. Nem könnyű. Még egyébiránt jóravaló, jóindulatú emberekkel sem mindig az.) Egyébként is mint említettem, kisnyilas mentalitású és vitakultúrájú kétes alakok félfasiszta nézeteivel nem kívánok vitatkozni. Nem magyarázom tehát el, ez mennyire nem komilfó a mi kontinentális/angolszász zsidó- keresztény kultúránkban és jogunkban, még ha nem is tudunk a tiltásnak minden távoli kultúrában érvényt szerezni. De tessék nyugodtan tovább hőbörögni. Mindenki más nyilvánvalóan hülye, tanulatlan, jellemtelen, ráadásul woke- ista is és woke-os rizsát nyom... Ja, és állítólag még öreg is.

#9dr. Müller Ferenc

2024-08-22 10:26:08

Az egész világon nincs betiltva, így van, ez persze nem jelenti azt teoretice, hogy ne is lehetne. A mi földrajzi térségünkben viszont igen, méghozzá példás szigorral. Ami a gyakorlatban azt vonja maga után, hogy csak történeti és művészeti kontextusban ildomos a dologról egyáltalán beszélni is. Én helyeslem, hogy így van, és helytelenítek minden olyan törekvést, amely ennek fellazítására irányul. A kétségtelenül létező keleti előfordulásokkal történő harsány példálózás a woke belekeverésével kicsit ezt az irányt vetíti számomra előre. Remélem, tévedek.

 

Új hozzászólás

Beküld